GOOLE ADWORDS ve SEO REHBERİ

19 Mart, 2020

konya-seo-sem

Adwords (Google Ads)

Müşteriler, sunduğunuz ürün veya hizmetleri tam Google'da aradıkları anda sizi bulsun. Siz de yalnızca reklamınız tıklanıp web siteniz ziyaret edildiğinde veya telefonla arandığınızda ödeme yapın.

Neden AdWords (Google Ads)?

Daha fazla müşteri çekin.

Web sitenize yeni ziyaretçiler çekmek, internet satışlarını artırmak, telefonla aranmak veya müşterileri kalıcı hale getirmek gibi farklı amaçlarınız olabilir. Google Ads sayesinde hepsi mümkün.

Doğru kullanıcılara doğru zamanda ulaşın.

Google'da kullanıcılar işletmenizi, tam olarak sunduğunuz ürün veya hizmetleri aradıkları anda bulur.

Reklamları, yerel veya küresel olarak yayınlayın.

Reklamlarınızla belirli ülkelerde, bölgelerde veya şehirlerde bulunan ya da işlemenize veya mağazanıza belirli mesafedeki müşterileri hedefleyin.

Müşterilerinize nasıl ulaşmak istediğinizi seçin.

Google Ads ile hedef müşterinize ulaşmanın birçok yolu vardır: metin tabanlı arama ağı reklamları, grafik görüntülü reklamlar, YouTube video reklamları veya uygulama içi mobil reklamlar.

Arama Ağı (Arama Motoru) Reklamları

Bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlarda kullanıcıların Google'a yazdığı kelimeler anahtar kelimelerinizle eşleşirse reklamınız arama sonuçlarının üstünde görünebilir. Yalnızca kullanıcılar web sitenize gitmek veya işletmenizi telefonla aramak için reklamı tıkladığında ödeme yaparsınız. Her gün milyonlarca arama yapılan Google'da, müşterilerinizin markanızı fark etmesini, sunduğunuz ürün veya hizmetleri değerlendirmesini ve işlem yapmasını sağlayabilirsiniz.

Reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan sonra performanslarını görmek için raporlar alabilir ve dilediğiniz zaman ayarlamalar yapabilirsiniz. Ayrıca hangi reklamların daha iyi performans gösterdiğini görmek için farklı reklamlar oluşturabilirsiniz.

Görüntülü Reklamlar

Google Ads görüntülü reklamları iki milyondan fazla web sitesinde ve 650.000'den fazla uygulamada yayınlanır. Böylece reklamınız kitlenizin olduğu yerde gösterilebilir.

Reklam yayınlamak için birden fazla yöntem var.

-Metin

Google arama'daki reklamlar gibi görüntülü reklamlar da bir başlık, iki metin satırı ve bir URL içerir.

-Gmail

Gmail'de, kullanıcıların gelen kutularında genişletebileceği, kaydedebileceği ve yönlendirebileceği özel reklamlar gösterin.

-Banner

Resimler veya rich media ile bu reklamlar, özelleştirilmiş düzenleri, etkileşimli öğeleri, animasyonları ve daha fazlasını eklemenize olanak tanır.

-Uygulama

Belirli mobil uygulama kategorilerini hedefleyen bir kampanya oluşturun veya hâlihazırda yayınlamakta olduğunuz uygulama içi reklamların performansını izleyin.

Google Görüntülü Reklam Ağı, milyonlarca web sitesi, haber sayfası, blog ve Gmail ile YouTube gibi Google web siteleriyle tüm dünyada İnternet kullanıcılarının %90'ına ulaşır. Özel hedefleme seçenekleri, anahtar kelimeler, demografi ve yeniden pazarlama ile müşterilerinizi markanızı fark etmeye, sunduğunuz ürün veya hizmetleri değerlendirmeye ve işlem yapmaya teşvik edebilirsiniz.

Reklamlarınızın sonuçlarını ölçün ve hangi kitlelerin etkileşime en açık olduğunu bulun. Hedefiniz ister satışları artırmak isterse daha fazla telefon araması almak olsun, Google Ads kampanya performansını ölçmenize yardımcı olur. Böylece ayarlamalar yapabilir ve hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

Video Reklamlar

Öykünüzü anlatın.

Video reklamlar yalnızca istediğiniz kullanıcılara gösterilir ve sadece reklam izlendiğinde ödeme yaparsınız. Başka bir deyişle, işletmenizle ilgilenmeyen kullanıcılara reklam göstererek paranızı boşa harcamazsınız.

İdeal müşterinizi seçin.

YouTube, 18-49 yaş aralığındaki kullanıcılara ulaşma konusunda ABD'deki tüm TV kanallarından daha başarılıdır. Bir milyardan fazla kullanıcının bulunduğu YouTube'da istediğiniz kitleyi yaşa, cinsiyete, konuma, ilgi alanlarına ve diğer özelliklere göre seçebilirsiniz. Ayrıca yalnızca kullanıcılar reklamınızla etkileşimde bulunduğunda ödeme yaparsınız. Kullanıcılar reklamınızı 30 saniyeden kısa sürede veya sona ermeden atlarsa hiç para ödemezsiniz.

Performansınızı inceleyin.

Reklamlarınızı kimlerin izlediğini ve bu izleyicilerin reklamınızla nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamak için YouTube Analytics aracını kullanın. Günlük bütçenizin kontrolü elinizde olduğu için harcanacak tutarı da siz belirleyebilirsiniz.

Uygulama Reklamları

Uygulamanızı doğru kullanıcılara gösterin.

Uygulama reklamlarıyla, reklamcılık deneyiminiz olmasa bile uygulamanızı Google'da iOS veya Android kullanıcılarına kolayca tanıtabilirsiniz.

Erişiminizi genişletin.

Basit bir kurulum işleminden sonra, reklamınız, Google Arama, Google Play, YouTube ve diğer binlerce mobil site ve uygulama da dahil olmak üzere Google ağında bir milyardan fazla kullanıcıya ulaşmaya uygun olur.

Her bir reklamdan daha fazla değer elde edin.

Kampanyanızın potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için, Google, hesabınızdaki her reklamı test eder ve en iyi performansı gösteren tasarımların tanıtımını yapar. Ayrıca, bulmak istediğiniz kullanıcı türlerine göre optimizasyon yaparız. Örneğin, uygulamanız çok seviyeli bir oyunsa, kullanıcıların oynamış olduğu diğer oyunları da dikkate alırız ve 5. veya daha yüksek bir seviyeye erişme olasılığı yüksek olan kullanıcıları hedefleriz.

Yerel kalın veya dünyaya açılın.

İşletmenize birkaç kilometre mesafedeki potansiyel müşterilere ulaşın ya da reklamlarınızı tüm bölgelerde veya ülkelerde yayınlayın. Google Ads ile seçim sizin.

Reklamlarınızın performansını görün.

Google Ads ile reklamlarınızın kaç kullanıcıya gösterildiğini veya kaç kullanıcının web sitenizi ziyaret ettiğini ya da işletmenizi telefonla aradığını görebilirsiniz. Hatta işletmenizin faaliyet alanına göre belirli kullanıcı türlerini hedefleyebilirsiniz. Reklamlarınızı test edin.

Nelerin işe yarayıp nelerin yaramadığını bulduktan sonra reklamlarınızda değişiklikler yapabilir ve daha iyi sonuç verip vermediklerini görmek için değişikliklerinizi test edebilirsiniz.